BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 21, 2010

~Cetusan hati~

hari ini, aku ngan kwn2 aku mengeluarkan peluh dgn betandak line dance nobody..best juak..dah 3 hari juak kmk urg besenam nak gya..nang bepeluh bdn tok..asa segar kit asa..hehehe..insyaAllah benda tok akn berterusan..mudahan juak sikda penyakit malas..sbb petang2 koh suma suka mlh kuak lentang nak..kat atas katel..heheheh..tiba-tiba jak tajuk di atas ya cetusan hati..actually aku nang nak mdh smtg, tentang asa hati aku sejak 3 bulan tok sampe skrg..

sikdalah apa yang nak di padah..sbnrnya aku simpan benda ya jadi rahsia aku dan kawan-kawan aku jak..aku cuma nak luahkan kat sitok sikda org dalam dunia tok yang sempurna..mun ada pun malaikat..semua org sedar akan kebenaran tok.. aku pun bukan sempurna begitu juga kau..hmm..selama aku punya kawan aku sik penah asa mcm tok..tp frm begining gik i know smtg will happen..maybe aku dapat tga cara dan perlakuannya so aku tauk nya jenis mcm ne..and aku admit nya pun sikap and aku ambik keputusan untuk biarkan jak..kdg2 mun aku asa aku nak tegor aku tegor..benda salah patut tegor..mun aku polah salah pun aku sik kesah org tegor..tp bila kenak tegor kita coba terima pandangan orang atau tegoran org bah..bkn ssh..juz ambik masa 2-3 menet sama ada ko nak terimak sik tegoran orang..

aku pun dah tua juak bah di antara sidak2 sitok..so aku paham asa ati and keadaan yang berlaku..tp aku sik kesah tua kah muda..tp asalkan ada fikiran nak pk mana betol mana salah cukup. profesional lah skit nak..sabar org ada had..ya mesti ingat..aku pun mun dah byk kali perkara yang sama org polah mmg dtg ijo juak asa..tp aku bkn jenis attack terus pun org..aku gik dpt berpk dgn rasional bah..

bila benda remeh2 gtok terjadi, aku jadi komopius dgn dirik pun..aku tok jaik gilak kah?salah kah apa dikaka aku?salah kah apa di polah aku? sedangkan apa yang aku pdh sama dgn org2 lain nampak n rasa..ya kira nsb bgs org lain ya sikda bukti..aku tok yg ada bukti sikda aku nak gago..aku sik kesah pun dgn apa yg berlaku.. janji benda ya sik berkaitan dengan aku dah..jgn sampe aku terbabit sama..aku kenak tempias yg sama..ya MMG AKU SIK SUKA..

benda-benda mcm tok polah aku berpk dirik pun ADAKAH AKU SEORANG RAKAN YANG BAIK?? benda tok salu bermain2 dlm palak aku bila berlaku kedak tok..setakat tok aku ada ramaiiiii kawan-kawan yang sikda komplen pasal aku..sikda merungut pasal aku and so far ok and senang nak bekawan ngan aku (maybe aku asa jak..mun sik bena padah) jadi apa problemnya nak?

aku seorang yang senang di bak berkawan..mun org bait dengan aku aku lebih bait gik dgn nya..tp mun org jaik ngan aku aku SIKKAN JAIK DENGAN NYA..aku hanya berserah pada takdir dan kuasa ALLAH untuk menentukan betol salahnya..KEBENARAN HANYA ALLAH YANG TAHU..ya mmg sik dapat nak di nafikan..INGAT bak kata pensyarah aku WAD U GV U GET BCK..hahahahah...Wallahhualam..

0 comments: